News

G Suite w firmie Ania Kruk

Ania Kruk to polska marka biżuterii z 200-letnią tradycją. Nowe pokolenie zarządzające przedsiębiorstwem łączy tradycję z nowoczesnymi rozwiązaniami. Kluczową wartością dla firmy jest możliwość łatwego komunikowania się i bycia w stałym kontakcie nawet pomimo pracy w różnych miastach i różnych krajach. Rewolucja wynikająca z wdrożenia G Suite w firmie Ania Kruk to nie tylko technologia, ale przede wszystkim kontakt z ludźmi i bycie bliżej ludzi.

Zwracaj uwagę na ostrzeżenia dotyczące odpowiedzi w GMailu

GMail może ostrzegać użytkowników G Suite w sytuacjach gdy odpowiadają na e-maile otrzymane spoza własnej domeny od osób z którymi kontaktują się nieregularnie lub od osób nie znajdujących się w ich kontaktach. Ta funkcjonalność pomaga firmom ochronić się przed sfałszowanymi wiadomościami e-mail lub przed zwykłym błędem użytkownika takim jak wysłanie wiadomości e-mail do niewłaściwej osoby. Pokaż swoim użytkownikom jak znaleźć te ostrzeżenia i jak zwracać uwagę na wysłanie wiadomości do nierozpoznanych nadawców. Ostrzeżenia dotyczące odpowiedzi są zarządzane z poziomu konsoli administracyjnej w ustawieniach GMaila w zakładce "Zaawansowane".

Profil Android for Work na urządzeniu mobilnym

W konsoli administratora G Suite znajdziemy dostęp do systemu MDM (Mobile Device Management) w którym możemy skonfigurować politykę zarządzania urządzeniami mobilnymi w swojej organizacji. W MDM w G Suite mamy także możliwość skorzystania z profilu do pracy Android for Work.  Profil do pracy pozwala oddzielić dane oraz aplikacje służbowe od przestrzeni prywatnej użytkownika. W trakcie konfiguracji nowego urządzenia mobilnego administrator G Suite może wymusić korzystanie z profilu do pracy Android for Work. Dodatkowo w profilach służbowych możemy egzekwować dostęp do danych tylko z określonych aplikacji znajdujących się na białej liście w naszej organizacji oraz zablokować instalowanie aplikacji z nieznanych źródeł. Dzięki temu administrator G Suite może mieć pełną kontrolę nad tym jakie aplikacje mają dostęp do danych firmowych.

Dodatek "Ochrona hasła" do przeglądarki Chrome zadba o Twoje bezpieczeństwo

Rozszerzenie “Ochrona hasła”, które można pobrać tutaj  z Chrome Web Store to bardzo praktyczne narzędzie zabezpieczające dodatkowo nasze konto Google G Suite. Dodatek ten sprawdza czy podaliśmy takie samo hasło logowania jak do G Suite na stronach innych niż strona logowania do konta Google. Dodatek może być zainstalowany indywidualnie na każdym koncie Google lub wdrożony globalnie w organizacji, a Administrator G Suite może otrzymywać powiadomienia jeśli użytkownicy wprowadzają swoje dane logowania do konta G Suite w innych miejscach niż strona logowania Google. Administratorzy mogą także wymusić instalację rozszerzenia “Ochrona hasła” w przeglądarkach Chrome swoich użytkowników za pomocą konsoli administracyjnej Google G Suite. W tym celu w konsoli administratora klikamy w Zarządzanie urządzeniami z Chrome > Zarządzanie aplikacjami > Ochrona hasła, a następnie zaznaczamy "Wymuś instalację" w "Ustawieniach użytkownika".

Weryfikacja 2-etapowa w Google G Suite

Dwuetapowa weryfikacja (2SV) to jeden z najlepszych sposobów na zabezpieczenie swojego konta Google i zawartych w nim aplikacji takich jak GMail, Kalendarz, Hangouts czy Google Drive przed nieautoryzowanym dostępem, nawet w sytuacji gdy Twoje hasło zostało skradzione. Administrator Google G Suite ma możliwość wymuszenia konfiguracji dwuetapowej weryfikacji konta dla swoich użytkowników. Weryfikacja dwuskładnikowa zmniejsza ryzyko włamania na konto Google i jego przejęcia poprzez obowiązkowe podanie dodatkowego czynnika uwierzytelniającego w trakcie logowania. Takim czynnikiem może być do wyboru komunikat głosowy, kod sms, token wygenerowany przez aplikację Google Authenticator bądź potwierdzenie wyświetlane na smartphonie. Do swojego konta Google G Suite możemy również przypisać klucz USB np. Google Titan Key, który jest łatwym w użyciu urządzeniem uwierzytelniającym. Administratorzy mogą także ustawić obowiązkową politykę stosowania kluczy zabezpieczających w całej infrastrukturze G Suite, aby zmniejszyć ryzyko kradzieży poświadczeń używanych do włamania na konto. Działanie klucza USB polega na wysyłaniu szyfrowanego podpisu i działa tylko z autoryzowanymi wcześniej przez użytkownika witrynami. Klucze zabezpieczeń można wdrażać, monitorować i zarządzać nimi bezpośrednio z konsoli administratora G Suite.

G Suite w firmie Netguru

Szybkie tempo rozwoju wymaga korzystania z najlepszych narzędzi. Korzystając z G Suite, firma Netguru umożliwia swoim pracownikom skuteczną komunikację i współpracę w dowolnym miejscu na świecie. Dzięki temu zespoły projektowe mogą szybko wprowadzać innowacje, optymalizację operacji oraz szybciej docierać do klientów. Zapraszamy do obejrzenia krótkiego video.

Rusza Akademia Cloud Computing przy Pracodawcach RP

Pracodawcy RP to największa Polska i jedna z większych w Europie organizacji zrzeszających pracodawców, której członkiem jest 8.000 polskich przedsiębiorstw zatrudniających miliony polskich pracowników. W ramach współpracy z Buena Cloud PL partnerem Google Cloud oferuje swoim członkom szkolenia oraz warsztaty z zakresu najnowszych technologii chmury obliczeniowej. Jesteśmy dumni z takiej współpracy i zapraszamy do udziału w naszych przyszłych wydarzeniach.

G Suite dla Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP

Wdrożenie G Suite (Google Apps for Work) w Ochotniczej Straży Pożarnej w Polsce. 700.000 członków i kilkadziesiąt tysięcy jednostek. To największa tego typu organizacja w Polsce i jedna z niewielu w Europie. G Suite służy w OSP do komunikacji pomiędzy jej członkami. System nie wymaga zaangażowania żadnych serwerów i dodatkowych aplikacji. Jest bezobsługowy od strony instalacji i zabezpieczania jak również sprzętowej. Pozwala na zaoszczędzenie znacznych środków.

Wdrożenie G Suite w firmie Marquard Media Polska

Marquard Media Polska, który jest wydawcą np. takich tytułów jak Playboy lub CKM to kolejna polska firma, która przeszła cyfrową zmianę i korzysta z rozwiązań platformy G Suite (Google Apps for Work). Dlaczego Marquard zdecydowało się na wdrożenie G Suite dowiesz się z naszego krótkiego filmu. Zapraszamy do oglądania.

Przełącz się na G Suite

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić

Skontaktuj się z nami i sprawdź jak aplikacje Google mogą pomóc Twojej firmie przejść proces cyfrowej transformacji szybko i wygodnie. Dla nowych klientów (posiadających min. 300 użytkowników) Google oferuje dofinansowanie projektu wdrożenia oraz bezpłatny okres korzystania z G Suite w trakcie którego przeniesiemy Twoje zasoby do chmury. Chętnie przedstawimy wszystkie korzyści oraz szczegóły aktualnej promocji. Zapraszamy do kontaktu już dziś!

10 sposobów na zwiększenie efektywności pracy online

GOOGLE Hangouts

Google Hangouts to wielokierunkowy chat video zapewniający kontakt bezpośredni. Hangouts można wykorzystywać na 3 sposoby: jako tradycyjny chat (pisany), jako video spotkania online z określoną grupą osób, bądź też jako transmisję online do większego grona - wykorzystując funkcjonalności Hangouts on Air.   Biorąc pod uwagę kompleksowość i elastyczność pakietu Google Apps for Work, Hangouts’a możemy użyć w każdym momencie. Zarówno z poziomu poczty mailowej (Gmail), jak i poprzez portal społecznościowy Google+, czy też Kalendarz Google, w którym mamy zapisane spotkanie online. Procesy i miejsca do optymalizacji Podstawową korzyścią używania narzędzia do videokonferencji jest oczywiście oszczędność czasu i kosztów dojazdu do danego miejsca spotkania. W związku z tym narzędzia do spotań online możemy wykorzystywać m.in.: do przeprowadzania szkoleń dla pracowników do pracy zespołu zlokalizowanego w różnych miejscach i czasie do uelastycznienia form pracy np. wprowadzenie pracy zdalnej, szczególnie istotnej dla młodych mam i ojców do organizacji zjazdów, kongresów, videokonferencji z zarządem do realizacji co miesięcznych, tygodniowych raportów z działań itp. Gdy już znamy możliwości wykorzystania videokonferencji i je używamy, warto zadać sobie pytanie czy zawsze nasze spotkania online są efektywne? Czy czasami nie mamy poczucia, że to była zwykła pogadanka? Część osób się spóźniła i nie była całkiem w temacie, nie wszystkie osoby przejrzały wcześniej przesłany materiał i tak naprawdę nie mamy pewności czy zespół wie co robić? Jak uniknąć takiej sytuacji? Jak zyskać poczucie dobrego wykorzystania czasu? 10 sposobów zwiększenia efektywności pracy online I: Miej pewność, że uczestnicy spotkania widzą to samo co Ty Po otwarciu aplikacji Hangout, w wygodnym miejscu - po lewej stronie okna mamy dostęp do przydatnych narzędzi podczas videokonferencji. Aby mieć pewność, że wszyscy uczestnicy wiedzą o czym mowa w danym momencie, można użyć funkcji - udostępnij ekran. Dzięki niej pokazujemy np. swój otwarty dokument, dodatkowo jesteśmy w stanie zaznaczać na nim konkretne elementy, tak jak byśmy rysowali na tablicy (funkcja Draw), wskazując dokładnie to o co nam chodzi.  II: Daj możliwość zapisywania propozycji i wymiany inspiracji podczas videokonferencji?  Podobnie jak podczas każdej rozmowy w grupie, dobrze jest działać zgodnie z zasadą gdy jedna osoba mówi, pozostałe słuchają, jednak co zrobić kiedy pozostałe osoby podczas naszej wypowiedzi mają konkretne pytania, pomysły, inspiracje itd.? Niestety pamięć mamy dobrą ale krótką...  Idealnym rozwiązaniem w takiej sytuacji jest wykorzystanie zintegrowanego z Hangoutsem chatu. Dzięki niemu osoby mogą spisywać swoje pytania, na które prowadzący może odpowiedzieć później, bądź też jeśli inni uczestnicy znający odpowiedź mogą to zrobić w międzyczasie.  W tym samym miejscu można także przesyłać ciekawe linki do innych stron internetowych.  Używając tego rozwiązania zapewniamy sobie komfort pracy i jednocześnie nie ograniczamy myśli i inwencji pozostałych uczestników spotkania.  III: W szybki i bezproblemowy sposób udostępniaj istotne dokumenty podczas videokonferencji? Z poziomu aplikacji Hangouts, a konkretnie z okna chatu możemy na bieżąco udostępniać istotne dokumenty, o których mowa podczas spotkania. Dzięki temu oszczędzamy czas na przechodzenie do poczty mailowej i przesyłania danych dokumentów. Uczestnicy są w stanie otworzyć i sprawdzić dany dokument z poziomu okna Hangouts.   IV: Wykorzystaj aplikację do pracy warsztatowej W ramach dodatkowych funkcjonalności Hangouts  możliwe jest także dodanie aplikacji, które mogą wspomóc pracę warsztatową, w ramach spotkania online. Do tego celu wykorzystujemy np. aplikację Symphonical. Ułatwia nam ona przeprowadzenie  burzy mózgów, analizy SWOT czy też podziału zdań wśród pracowników. Jest to połączone z naszym Kalendarzem Google, a więc bez problemu wszelkie ustalone terminy możemy w nim zapisać. V: Oglądaj jednocześnie z uczestnikami spotkania wybrany materiał video Wśród dodatkowych aplikacji, które możemy użyć w czasie spotkania online, jest także wspólne oglądanie video z serwisu Youtube. Może to być szczególnie przydatne w momencie kiedy prezentując swoje propozycje i chcemy oprzeć się na już funkcjonujących materiałach. Pozwala nam to utrzymać uwagę słuchaczy i skierować ich na dokładnie ten element, który chcemy. Uczestnicy nie przełączają się pomiędzy aplikacjami i nie tracą skupienia. VI: Dbaj o agendę oraz eliminuj opóźnienia spotkań Spotkanie umówione na konkretną datę i godzinę, wszyscy uczestnicy potwierdzili w kalendarzu zaproszenia, a więc możemy spowiedzać się, że gdy nadejdzie dany termin spotkamy się w konkretnym  gronie. Czy zawsze tak jest? Niekoniecznie… Co zrobić, żeby nie opóźniać spotkania, ale zadbać, żeby konkretne osoby znały przebieg spotkania i podane informacje, zanim dotrą do miejsca docelowego? W takiej sytuacji warto wykorzystać aplikację Hangouts dedykowaną urządzeniom mobilnym (smartfony, tablety). Jakie korzyści? osoba, która ma opóźnienie łączy się na spotkanie ze swojego smartfona lub tabletu, z jakiegokolwiek miejsca, będą nawet “w terenie” lub czekając w korkach. może połączyć się podobnie jak by zadzwonił na telefon, bądź też może włączyć kamerę i w pełni uczestniczyć w spotkaniu. nie generuje to żadnych dodatkowych kosztów, niezbędny jest tylko dostęp do internetu. przeprowadzamy spotkanie zarówno offline jak i online punktualnie, zgodnie z ustaloną agendą, dbając tym samym o efektywne wykorzystanie czasu pracy VII: Lokalizuj uczestnika spotkania i wspieraj w dotarciu na miejsce Wyobraźmy sobie sytuację, że umówiliśmy się w nowym miejscu, część osób już dotarła, część połączyła się online, ale znalazły się także takie osoby, które są już “blisko”, “za 3 minuty będą..” Przyczyn może być wiele. Roboty drogowe… korki... nie odpowiednio oznaczone budynki? Zdarza się. W takiej sytuacji warto użyć specjalnej funkcji Hangouts na urządzeniach mobilnych. Jakie korzyści: osoba, która próbuje dotrzeć w dane miejsce, wysyła nam swoją lokalizację jednym ruchem i widzimy gdzie dokładnie jest na mapie google. jesteśmy w stanie określić realny czas dotracia danej osoby na miejsce spotkania, ewentualnie poprosić o dołączenie do videokonferencji z telefonu, możemy wspomóc daną osobę, aby jak najszybciej dotarła na miejsce   VIII: Optymalizuj wdrażanie i szkolenie pracowników Prawidłowe wdrożenie nowych pracowników do organizacji oraz podnoszenie poziomu wiedzy i umiejętności stałych pracowników, a także inspirowanie ich oraz zachęcanie do wymiany informacji są istotnymi elementami wpływającymi na konkurencyjność naszych przedsiębiorstw. W związku z tym pytanie brzmi jak możemy uefektywnić te procesy? Drugą formą narzędzia Hangouts jest wspomniany na wstępnie Hangouts on Air. Jak go wykorzystać do wyżej przedstawionych działań? organizując szkolenia na żywo, które możemy kierować do grupy pracowników, znajdujących się w różnych lokalizacjach, nagrywaj i udostępniaj wcześniejsze szkolenia i spotkania online osobom, które w danym czasie nie były w stanie uczestniczyć w nich, zachęcaj doświadczonych pracowników do dzielenia się wiedzą poprzez nagrywanie materiału video, nie każdy będzie miał czas i chęć pisania na intranecie lub do specjalnej gazetki firmowej gromadź materiały video i buduj bazę wiedzy dla nowych pracowników, oszczędzasz tym samym czas na ponowne szkolenia, a jednocześnie masz “pewność” że unikalna wiedza nie zniknie wraz z odejściem pracownika. IX: Buduj i zwiększaj poziom zaufanie klienta Rośnie znaczenie skondensowanej wiedzy merytorycznej, której klienci oczekują, będąc na etapie wyboru produktu lub usługi. Biorąc pod uwagę wagę i długość korzystania z usług bankowych czy ogólnie finansowych, decyzje o zakupie są tym bardziej obwarowane ograniczonym zaufaniem. Jakie działania warto rozpocząć w cenu budowania dobrej relacji z klientem? wykorzystuj spotkania online (videokonferencje) z klientem - kontakt wzrokowy przynosi o 50 % lepszy efekt niż obraz statystyczny (zdjęcie konsultanta), bądź tylko głos w słuchawce podczas rozmowy telefonicznej buduj wizerunek eksperta, odpowiadając na najczęściej pojawiające się pytania klientów - poprzez Hangouts on Air - transmisja na żywo. W prosty sposób można z wyprzedzeniem zebrać pytania od publiczności i przygotować odpowiedzi. bądź dostępny dla klienta - dzięki Hangouts - klient może w każdym momencie połączyć się i zadać konsultantowi nurtujące go pytania   organizuj spotkania z ekspertami z banku - możliwość doradztwa dla większej grupy klientów, na wcześniej wybrany temat gromadź cenną wiedzę dla klientów w formie video na dedykowanym kanale Youtube X: Wykorzystuj dostępną aplikację na urządzeniach mobilnych Mając na uwadze konieczność przyspieszenia decyzyjności oraz wymiany informacji istotna z punktu widzenia przedsiębiorstwa jest także kompatybilność aplikacji do pracy online z urządzeniami mobilnymi. Google Hangouts jest intuicyjną i wygodną aplikacją, dostępną na urzędzeniach mobilnych typu smartfon czy też tablet.   Posiadacze Iphonów pobierają bezpłatnie aplikacje z App Store, natomiast posiadacze smartonów z systemem Android - mają automatycznie zainstalowaną aplikacje Hangouts w swoim telefonie.   Podsumowując i uzupełniając wyżej wspomniane funkcjonalności aplikacji na urządzenia mobilne, warto zauważyć, że Hangouts daje nam następujące możliwości: połączenia głosowe, podobnie jak poł. telefoniczne (tylko dźwięk) połączenia video chat (bezpłatne zastępstwo dla SMS i MMS) szybka wysyłka screenów i zdjęć (dzielenie się utrwalonym widokiem) udostępnianie swojej lokalizacji ustawiania indywidualnie powiadomień z aplikacji wyszukiwanie kontaktów Zachęcam do obejrzenia materiału video o Google Hangouts -   https://goo.gl/8hbclY

Cyfrowa Transformacja w Grupie VOX

Google Apps for Work - Obecnie G Suite Zachęcamy do zapoznania się z wdrożeniem rozwiązania Cloud Computing w jednym z największych producentów mebli w Polsce. Cyfrowa transformacja odbyła się z platformy IBM Lotus Notes.